Sebak Di Hati..

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..
Hari nie 12.12.2013.. cuti hujung minggu.. perkara biasa la bila rasa sunyi and tak ada apa nak buat call rumah tanya family di kampung sihat atau tak.. apa perkembangan tanya khabar dan sebagainya.. seperti biasa..

Tetiba mak aku tanya berkaitan dengan duit.. alhamdulillah sekarang.. rezeki murah sikit.. baru start study master.. ada la rezeki daripada pelbagai sumber yang masuk memberi bantuan untuk kita belajar di peringkat yang lebih tinggi... dan tak kurang juga ada silapnya duit perkhidmatan yang masuk dalam akaun  aku yang aku kena ganti semula.. namun dia bukanlah nilai yang besar yang mengurangkan rezeki sebelum ini.. bahkan aku bersyukur dengan kesilapan tue sebenarnya sedikit sebanyak membantu aku time aku sesak dulu...
 
Subahanallah.. walhamdulillah.. maha suci allah.. dan besarnya rahmat kesabaran pada fikiran aku.. sebelumnya allah menguji aku dengan kesempitan wang.. sempit sangat.. sehingga aku rasa susahnya nak hidup tanpa wang dalam masa tiga bulan awal pengajian aku.. namun dalam hati sabar jew yang mampu.. dan akhirnya rezeki itu muncul juga... seperti yang dijanjikan.. aku memperoleh rezeki tersebut dan aku simpan jew dalam tabung haji..

Dan hari nie.. akhirnya mak buat keputusan yang tak pernah aku jangka sebelum nie.. walaupun sememangnya.. pernah aku cita-citakannya suatu hari dulu.. dimana mak nak daftarkan kami sekeluarga untuk buat haji sama-sama..  subahanallah.. sebaknya aku rasa.. cita-cita aku suatu ketika dulu bakal jadi kenyataan.. untuk pergi mengerjakan haji bersama-sama kedua ibubapa aku.. memang pernah aku cita-citakan sebelum nie.. tapi tak pernah aku nyatakan pada sapa-sapa pun.. dia Maha Mendengar.. alhamdulillah.. aku harap.. kenyataan tersebut bakal tiba juga tak lama lagi.. dan aku mohon harapan aku tersebut benar-benar menjadi kenyataan.. untuk aku mengerjakan haji bersama-sama kedua-dua ibubapa aku...

Bagi aku kalau ini betul-betul jadi kenyataan.. itu perhargaan besar bagi diri aku di dunia ini.. sebab boleh pergi ke rumah allah bersama-sama kedua ibubapa aku... bersama orang yang pernah membesar, menjaga dan mendidik aku selama ini.. sehingga aku berada di kedudukan aku kini.. biarlah mereka tetap menjadi orang pertama dalam hidup aku sebelum wujudnya suami dalam hidup aku nanti...




Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...